Bangkok Hotels

donderdag 18 januari 2018

Een wandeling van Talad Phlu trein station naar Wong Wian Yai trein station Thonburi

In Bangkok zijn nog wat oudere spoorlijnen waarvan er enkele nog in gebruik zijn. Ik ging vandaag niet met de trein mee maar liep langs het spoor van station Talad Phlu naar station WongWianYai. Dat is aan de Thonburi kant van de rivier.


Ik had in het spoorboekje gekeken om er zeker van te zijn dat er een trein langs zou komen als ik daar liep. Want er rijden maar een paar treinen per dag. Ik ging met bus 4 naar het station Talad Phlu en van daar uit liep ik langs het spoor.



Als de trein langskomt kan je hem aanraken als je wilt, zo dicht loopt de weg langs het spoor. Maar dat doe ik dus maar niet.


De trein op dit traject rijdt van WongWianYai naar  Samut Sakhon, of Mahachai v.v. en die rit duurt een uur. In Mahachai is een grote vismarkt bij het stationnetje. Je kunt daar de rivier Tha Chin overvaren met een pontje, en weer met de trein verder rijden naar Samut Songkhram, of Maeklong, daar is de bekende "treinmarkt".  Dat tweede stuk duurt ook een uur. Dat heb ik een paar jaar geleden ook  gedaan. Foto's daarvan staan : KLIK HIER


Terug naar de wandeling, halverwege de twee stationnetjes liep ik het spoor over, en stak de Toet Thai road over. Daar is de Wat Intharam Worawiharn en daar staat een standbeeld van Koning Taksin. Hij werd in dit gedeelte van Bangkok de Koning van Thonburi genoemd en was ontzettend populair.


De monniken waren net met hun gebeden bezig toen ik er was.

Er zijn veel overwegen langs het spoor, zodat er verbindingen zijn met de andere kant, mensen lopen ook gewoon het spoor over want er staan ook huizen en winkeltjes langs het spoor.



Gezellig langs het spoor wonen met een tuintje voor de deur.


Er is zelfs een Muay Thai boksschool langs het spoor.


In de verte zag ik de trein staan die me tijdens de wandeling voorbij gereden was, dus was ik in de buurt van WongWianYai. De deuren van de trein stonden aan beide zijden open , makkelijk hoor !! En wil je een sateetje, de kraam staat gelijk bij de trein.



De trein blijft een half uurtje staan zodat het personeel ook even kan eten, en dan gaat het weer richting Mahachai.


Bij de rotonde buiten het station staat ook nog een standbeeld van Koning Taksin, hier zit hij op een paard.




Alle foto's : KLIK HIER

Het is een paar minuten hier vandaan naar de skytrain halte WongWianYai en daar liep ik heen om weer terug te gaan richting Silom road.



Om het huidige Thaise spoorboekje te kunnen downloaden in pdf formaat : KLIK HIER

7 opmerkingen:

  1. Rene, Top weer mooi verslag en mooie foto's. Je zou die verslagen moeten bundelen en uitgeven in boekvorm.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wanneer ga je weer naar huis?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik las net dat je daar al geweest was afgelopen weekend,mis ik je net weer :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Waar ?? Je kan me altijd mailen Anna. De kans dat we elkaar in TH tegenkomen is groter als je me vooraf mailt en niet als je weer in NL bent 5555

    BeantwoordenVerwijderen