Bangkok Hotels

vrijdag 26 januari 2018

Bangkok : Wat Soi Thong in Bangsue aan de Chao Phraya rivier

Mijn drie maanden verblijf zit er bijna op. Ik heb veel energie verbruikt en doe de laatste dagen niet veel. Afgelopen weekend was ik in Pattaya en  Zaterdag en Zondag ga ik naar Siemreap in Cambodja, en als ik dan Thailand weer binnenkom krijg ik een nieuwe stempel in mijn paspoort. Daarna heb ik nog een week voordat ik weer naar Nederland ga.

Vandaag ging ik in het Bangsue district in het noorden van Bangkok een kijkje nemen in de Wat Soi Thong aan de Chao Phraya rivier.

Engelstalige info over deze tempel :



Tijdens al mijn Bangkok reizen, en dat zijn er niet weinig, ben ik er wel eens met de boot langs gekomen en dacht steeds "hier moet ik eens een kijkje nemen". Vandaag deed ik dat en ging met de blauwe lijn van de metro naar eindpunt Tao Poon. Ik liep er ongeveer 25 minuten over om bij de tempel te komen maar er rijden ook bussen en taxis.

Even dacht ik dat er naast de tempel een ruimteschip ging landen............... maar toen ik wat dichter in de buurt kwam zag ik dat het een...............school is. De Yothinburana school. 


De tempel is erg mooi en het is een groot complex. Vooral op Zondag schijnt het er erg druk te zijn. Ik vind het erg leuk om vooral tempels te bezoeken waar geen horden toeristen komen. Ik wordt regelmatig begroet als ik in een tempel complex rondloop ergens in de buurt van Bangkok. Natuurlijk horen de bekende tempels in Bangkok er ook bij maar die heb ik allemaal al eens gezien en achter groepen mensen aanlopen die weer achter een vlaggetje aanlopen gaat me een beetje ergeren.


Zoals bij de meeste tempels is hier ook een winkel waar je de gebruikelijke emmers met levensbehoeften voor de monniken kunt kopen.


Zo te zien worden deze muurschilderingen goed onderhouden, de kleuren zijn in perfekte staat.



Ik loop vaak bij de tempels een rondje binnen maar ook buiten het complex. Hier zijn twee monniken op weg naar de tempel en ze hadden haast.... 
Aan de klong wonen mensen die ook de was doen en dat leverde ook een leuk plaatje op.


Er staat ook een mooie klokkentoren, die staat aan de pier waar de Chao Phraya expressboot stopt, zowel richting Nonthaburi als Bangkok . Tijd om met de boot terug te gaan naar Bangkok. De tempel ligt aan halte 23 , Wat soi Thong. Het tarief voor de boot is 15 baht ongeacht de lengte van de te maken reis.


Het was een leuk tripje.

Alle foto's : KLIK HIER

Locatie : KLIK HIER




1 opmerking: