Bangkok Hotels

dinsdag 14 november 2017

Wat Paknam Phasi Charoen en Wat Kun Chan, Thonburi

Het is al weer een paar dagen geleden dat ik een tempel bezocht, dus hoog tijd om dat weer eens te gaan doen. Vandaag was mijn reisdoel de Wat Paknam in Thonburi. Geen tempel waar rijen toeristen komen maar wel de moeite waard, zoals op de foto's te zien is.


Hoe kom je er. Uiteraard is een taxi het makkelijkst. Maar je kan ook met de Silom lijn van de skytrain naar eindhalte Bang Wa rijden en daar vandaan een taxi nemen, dan is het ongeveer 10 minuten rijden.
Je kan er ook met een gehuurde longtailboot komen vanaf de ChaoPhraya  rivier. Dan vaar je klong Bangkok Yai in en dan een afslag naar klong Dan. Bij de tempel is een steiger.


Ik ging zelf zoals gebruikelijk met de bus en dat gaat ook prima. Buslijn 4 rijdt vanaf Klongtoey over de Rama IV road, via Chinatown de Phra Pokklao brug over . Uiteindelijk stap je bij het eindpunt uit en loop gewoon een paar minuten verder in hetzelfde straatje.


Op onderstaand overzichtskaartje is de rode lijn over het water een bruggetje tussen beide tempels
De juiste locatie is : KLIK HIER




Ik liep rond en maakte foto's. Ik was erg onder de indruk van deze tempel, de Wat Paknam Phasi Charoen,  het zag er goed en "rijk" uit. Vooral de grote stupa,  waar je binnen naar boven kan en dan in een ruimte komt waar een enorme stupa staat van groen glas.




Als je het bruggetje van klong Dan over loopt zie je de volgende tempel, deze was een verrassing voor mij omdat ik dit niet gepland had. De Wat Kun Chan.

Ook hier prachtige beelden, hetgeen soms wel wat kitserig over komt.

Onderstaand filmpje is van Youtube overgenomen :



Ik maakte maar liefst totaal 88 foto's van beide tempels. In de buurt zijn nog meer tempels op loopafstand maar dat vond ik wat te veel van het goede. Wellicht op een andere "tempeldag".




Alle foto's van vandaag : KLIK HIER

Geen opmerkingen:

Een reactie posten