Bangkok Hotels

maandag 13 november 2017

Old Siam Plaza en Nightingale - Olympic


Twee shopping malls in Chinatown Bangkok

Hoeveel shoppingmalls er in Bangkok zijn weet ik niet, maar ze zijn niet te tellen op de vingers van twee handen. De meeste buitenlanders die in Bangkok zijn gaan naar de bekende malls in de toeristische gebieden, maar er zijn nog veel meer malls die de moeite waard zijn.

Bijvoorbeeld Old Siam Plaza in Chinatown



Het is op de hoek van Phahurat en Burapha road, en vanaf de Yaowarat road in Chinatown erg makkelijk te bereiken. In het winkelcentrum zijn op de begane grond 2 atriums waar veel licht is en waar veel eet stalletjes staan die van zoete tot zeer hete lekkernijen verkopen



Het Old Siam Plaza winkelcentrum heeft een eigen website waar meer info te vinden is :




Aan de overkant is nog een mall, maar wat je daar ziet...................de tijd lijkt er stil te staan vanaf de jaren 50. Het is Nightingale Olympic, er zijn binnen geen klanten en de meeste mensen die langslopen kijken met een blik naar binnen alsof ze dromen.


Ik dacht bij mezelf als iedereen voorbij loopt ga ik naar binnen en dat deed ik ook.  Een oudere zwaar opgemaakte verkoopster keek me aan met de gedachten "wat moet die farang hier ". En toen ze zag dat ik mijn kleine digitale cameraatje tevoorschijn haalde mompelde ze wat tegen me en schudde haar hoofd. Voordat ik weer naar buiten ging maakte ik toch een paar foto's en ze bleef maar mompelen en nu ging ze ook boos kijken.  Maar ik had mijn foto's.................




Een leuk artikel over dit warenhuis : KLIK HIER

Alle foto's van vandaag : KLIK HIER

Locatie : KLIK HIER



Geen opmerkingen:

Een reactie posten