Bangkok Hotels

woensdag 15 november 2017

Amazing Thailand 2018 processie, Bangkok 15 November 2017

Vandaag, 15 November 2017, was er een grote processie in een gedeelte van Bangkok, met als thema : Amazing Thailand 2018


Nog voor de optocht begon was het een enorme drukte met voorbereidingen in Chula soi 5, dat is naast het National Stadium. Uw razende reporter was er bij !! Maar wat veel mensen niet snappen; waarom wordt zo'n optocht op een doordeweekse avond gehouden, en dan ook nog tijdens de spits (uren). Maar dit is Thailand.....................dus kan dat gewoon !!



Er was veel beveiliging, de hoogste Generaal en tevens Prime Minister Prayeuth zou de opening verrichten. De rechter hond wilde liever gaan slapen !!


 De genodigden hadden een plaats tussen de winkelcentra Siam Discovery en Siam Center, en van boven af maakte ik deze plaatjes.

Na lang wachten, ik denk dat het inmiddels bijna 1900 uur was, begon de optocht. Ik vond het wat rommelig en onveilig  met al dat verkeer op de andere helft van de weg. Dat zou tegenwoordig met al de auto aanslagen in Europa niet meer mogelijk zijn. Maar ok dit is Thailand en dus GENIETEN......



Ik stond op een goede plek maar door de slechte verlichting mislukte er helaas een aantal foto's. Ik heb ze echter toch in mijn foto album gezet, en alle foto's staan : KLIK HIER

Er waren 6 thema's, zoals de Bangkok Post het schreef "The procession is in six parts -- the symbol of “Amazing Thailand Tourism Year 2018”, traditions from the five regions of Thailand, Thai gastronomy, colourful festivals, sport tourism and good hosts. "


Het evenement werd in de media pas een week van te voren bekendgemaakt, dat is zo gebruikelijk in Thailand. Maar door de social media lukt het om veel mensen op de been te krijgen. Maar ik hoorde toch wel veel buitenlanders om me heen, die toevallig aan het winkelen waren, en die niet wisten wat er gaande was. 



Er was een praalwagen met de zeer bekende chedi van de Wat Phra That Phanom, dat is in het noordoosten van Thailand aan de Mekong rivier, en daar ga ik volgende maand een paar dagen naar toe.




Nog wat foto's :



En toen kwam er een hete lucht ballon met de prachtige tekst "Amazing Thailand".  Maar die kon niet onder het skytrain station door dus moest de hete lucht er uit. 


Al met al weer een leuke belevenis :







Het promotie filmpje van Amazing Thailand 2018 :






Geen opmerkingen:

Een reactie posten