Bangkok Hotels

zondag 11 juni 2017

Wat Muen San Chiangmai

Chiangmai is een stad met veel tempels, waarvan er enkele door veel toeristen bezocht worden. Ik heb ze bijna allemaal al gezien , zoals bijvoorbeeld de Wat Chedi Luang en de Wat Phra Singh. Ik zoek vooral naar tempels die niet door grote aantallen toeristen bezocht worden.

In de nabije buurt van de zilverstraat Wualai zijn twee prachtige zilveren tempels, de Wat Srisuphan, die ik al eerder bezocht, en de Wat Muen San, die ik vandaag bezocht. Beide tempels zijn op enkele minuten loopafstand van elkaar.

Wat Srisuphan foto's  : Klik Hier
Blog van Wat Srisuphan : Klik Hier

De Wualai straat is ook bekend om de Zaterdag Walkingstreet, een leuke markt die iedere Zaterdag rond 1700 uur begint.


Toen ik een paar maanden geleden de Wat Srisuphan bezocht had ik er geen idee van dat er op een paar minuten loopafstand nog een zilveren tempel was. Die kwam ik tegen tijdens mijn speurtochten op google maps. Vandaag ben ik daar heen gelopen vanuit mijn hotel, ik denk nog geen 10 minuten.

Het Chiangmai Gate Hotel kan ik aanbevelen. Het is in een rustige straat, er is een Nederlandse touragent van  Viengtravel, en er is een zwembad. In de buurt zijn leuke restaurantjes en de Zaterdag walkingstreet.

Het Chiangmai Gate Hotel boeken : Klik Hier

De lokatie van de Wat Muen San is : Klik Hier

Het is een schitterende tempel en ik maakte er weer een behoorlijk aantal foto's :



Alle foto's van deze tempel : Klik Hier





Wat extra info :








Geen opmerkingen:

Een reactie posten