Bangkok Hotels

woensdag 16 november 2016

Wat Chiang-Man

In Chiangmai zijn veel tempels, de een nog mooier dan de andere. Ik heb er al veel gezien en wil ook andere dingen zien want alleen tempels bekijken wordt saai.
Maar je kan er mooie foto's maken en dat is de reden dat ik ze bezoek, want verder geef ik er niet veel om.
Over een dag of 10 ga ik naar Pattaya en daar zijn hele andere tempels !!

Ik liep eerst langs het monument van de drie koningen, hetgeen niets met onze RK feestdag 3 koningen op 6 Januari te maken heeft.

De drie koningen in Chiangmai , meer info :  https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_rulers_of_Lan_Na


Wat Chiang-Man is de oudste tempel van Chiangmai , en is makkelijk te vinden. Het is in het straatje waar ook het kantoor van Thai Airways is. 


De tempel dateert uit 1297 , meer info staat op wikipedia :


Het complex is niet erg groot en ik bleef er een half uurtje rondhangen en maakte de nodige foto's voor het nageslacht.  De zon scheen en dat is wel warm hier in Thailand maar goed om heldere foto's te kunnen maken.




Na het bezoek aan deze tempel dronk ik een heerlijke cappucino bij Starbucks bij de Thapae Gate.  De oude stad is omgeven door een vierkante gracht, en er zijn oa ook 4 poorten die toegang tot de oude stad geven. Dat zijn de Chiangmai Gate ( zuid ) , de Thapae Gate ( oost ), de Suandok Gate ( west ) , en de ChangPhuak Gate ( noord ).

Onderstaande foto is van de Thapae Gate.


En de volgende foto's zijn ook nog bij de  Wat Chiang-Man



Deze is wel leuk ,


En deze dames hebben korven met vogels, en tegen betaling mag je een of meerdere vogels vrijlaten en dat brengt dan goed geluk. Maar vandaag is er ook een trekking van de Thaise loterij, ik denk dat je daar meer ( of toch niet ) kans op geluk hebt dan met het vrijlaten van een vogeltje .




Alle foto's van vandaag 


Groeten uit Chiangmai


2 opmerkingen:

  1. Weer erg leuk om je verslagen te lezen...en weer die prachtige foto's van je te zien!!
    Doe rustig aan en geniet er verder van!!
    Liefs en groetjes J en T

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. J en T, even nadenken.......Ooo ja :D :D Ik doe rustig aan hoor, iedere dag slechts een paar uurtjes actief en dan rusten,want de pijn is er nog steeds.

      Verwijderen