Bangkok Hotels

dinsdag 15 november 2016

Mae Ping River Cruise



Gisteren was er ook geen optocht ter gelegenheid van Loy Krathong, en vanavond ook niet. Dit heeft allemaal te maken met de rouw periode vanwege het overlijden van de Koning.

Er werden langs de rivier wel veel lampions opgelaten en in het water werden Krathongs gezet.


Er moest uiteraard ook gegeten worden, en ik ging naar mijn favoriete Indiase restaurant bij de night bazar, Le Spice  : Le Spice
Voor een totaal bedrag van 270 baht, dat is bijna 7 euro, at ik onderstaande gerechten :





Vandaag was ik van plan om een "cruise" over de rivier te gaan maken.Omdat er op de website van het bedrijf geen vertrek tijden staan besloot ik op goed geluk naar de rivier te gaan. Het is op slechts 5 minuten lopen vanaf mijn hotel. Ik was er om 1050 uur en om 1100 uur zou er een cruise vertrekken. Dus dat was prima geregeld.

Het vertrekpunt is op het terrein van de Wat Chai Mongkhol tempel en staat vanaf de straat duidelijk aangeven via bovenstaand bord.

De totaal twee uur durende excursie ging 8 kilometer stroomopwaarts naar een boerderij. Daar werd fruit en een fruitdrankje geserveerd en daarna weer terug naar Chiangmai. De kosten van dit totaal waren 550 baht.



Ik was in het gezelschap van 5 Japanners en twee Maleisische dames. Het klikte en we hebben leuk met elkaar zitten kletsen, ze spraken allemaal wat Engels en dat was dus meegenomen.




Alle foto's van vandaag : Klik Hier

Helaas kan ik niet te veel doen maar maak het er beste van. Mijn Hollandse vriend die hier in de buurt woont  heeft familie over dus zitten er deze reis ook geen lange autoritjes bij. Maar ik vermaak me wel en probeer tevens veel te rusten om mijn benen en knieen niet te veel te belasten.

Groeten uit Chiangmai.









Geen opmerkingen:

Een reactie posten