Bangkok Hotels

vrijdag 18 november 2016

Chiangmai Vrijdag 18-11-2016

Vandaag wilde ik gaan kijken bij het plaatselijke atelier en winkel van de Elephant Parade. De Elephant Parade reist de hele wereld door en was oa al in Amsterdam en Bangkok. In Bangkok heb ik vorig jaar de olifanten gezien in het  Siam Paragon shopping center.
Voor de duidelijkheid , dit zijn geen echte olifant hoor hahaha, het zijn geschilderde olifanten van hout, steen en ander materiaal. Helaas, er was niemand te bekennen en de zaak zat op slot. Binnen brandde wel verlichting en misschien was ik te vroeg !!

http://www.elephantparade.com/cities/chiang-mai-2016/




Dan maar op zoek naar iets anders, ik kan maar een paar uurtjes op de been blijven dus moest het wel in dezelfde buurt zijn.  Ik zag een tempel.........tja die zijn er wel meer hier. Dus liep ik het tempel terrein op en tot mijn verbazing zag het er mooi en verzorgd uit.  De grootste tempels in Chiangmai krijgen veel bezoek van toeristen maar de kleine onbekende tempels zijn vaak ook de moeite waard.

De naam is Wat Ket Karam , en de lokatie is https://goo.gl/maps/DKwoU37ARu42


Nou ja, het moet niet gekker worden, kijk eens wie ik op het tempel terrein tegenkwam :


Nog wat foto's :





In het straatje bij deze tempel, dat is aan de rivier de Ping, zijn enkele bekende restaurants waar je eventueel aan het water kunt eten, The Good View en The Gallery , en Riverside.

Tegenover de tempel waren een paar dames bezig met hapjes te maken, wat het precies is weet ik niet, het lijken gestoomde deeg velletjes met iets van gehakt. Ik heb het niet geprobeerd want ik had net gegeten.






Er is een voetgangers brug over de rivier en dan kom je bij de bloemenmarkt en Chinatown uit. Ik maakte totaal een wandeling van zo'n twee uurtjes met de nodige rustpunten. 



Daar vlakbij is de enige straat in Thailand waar het verkeer RECHTS  rijdt , en nee dit is geen photoshop. 



Vanavond ben ik van plan om bij The Swan te gaan eten, dat is een Myanmar restaurant . In Nederland is volgens mij totaal geen Myanmar restaurant, jammer want het eten is echt heerlijk. 


Morgen is de laatste volle dag in Chiangmai. Zondag vlieg ik terug naar Bangkok en blijf daar een week. Gelukkig zijn daar  meer mogelijkheden in het openbaar vervoer om ergens heen te gaan. Ik laat het allemaal maar op me af komen, en probeer te ontspannen . Ik ben in ieder geval blij dat ik deze reis niet geannuleerd heb, hetgeen ik een week of drie geleden wel overwogen heb.

Groeten uit Chiangmai

Alle foto's van vandaag :  Klik Hier


Geen opmerkingen:

Een reactie posten