Bangkok Hotels

maandag 21 november 2016

Bangkok 21-11-2016

Gisteren ben ik vanuit Chiangmai met Thai Airways naar Bangkok gereisd. Ik blijf hier ook een week en ik zal proberen mijn logboek bij te houden.

Vandaag stapte ik op Rama IV road op bus 47, deze bus rijdt langs het MBK shopping center richting Sanam Luang. Ik stapte echter uit bij de Wat Saket-Golden Mount. Ik liep de Chakkraphatdi Phong Road in. Deze straat is voor de Bangkokiaans de straat om gefrituurde banaan te kopen. Kluay Khaek heet dat. De verkopers lopen op straat om hun waar te verkopen, en ze lopen ook langs auto's die bij de stoplichten staan te wachten.





Ik liep verder langs de Lan Luang  Road , richting de Nakhon Sawan Road.  Daar in de buurt zou de oudste ( niet meer in gebruik zijnde ) bioscoop van Thailand zijn.  Ik vroeg aan een voorbijganger waar  de Sala Chaloem Chani was. Ik was vlakbij en hoefde alleen nog maar wat steegjes in te lopen. 
De bioscoop stamt uit 1918 en is in 1993 gesloten. Je mag er niet naar binnen.



Ik was nu ook gelijk op korte afstand van de Nang Loeng markt, eigenlijk een foodcourt, waar de lekkerste hapjes te koop zijn die je gelijk aan een tafeltje op kunt eten.  Ik maakte wat leuke foto's en de dames glimlachten allemaal op mijn vraag of ik een foto mocht maken.






Weer terug op de Nakhon Sawan Road , Lokatie, klik hier , liep ik richting de Klong Krung Kasem. Daar is tegenwoordig ook een boot als vervoer , en ik wilde graag naar Hualampong, het Centraal station van Bangkok. Ik hoefde niet lang te wachten voordat er een bootje aan kwam varen. Ik moest wel een reddingsvest aandoen, en bij het eindpunt hoefde ik niets te betalen !!. Zelfs de 20 baht die ik in mijn handen had wilde men niet als fooi hebben. Waarom het vervoer gratis was weet ik niet .









Ik was nu vlak bij het station en daarvandaan ging ik weer met de metro naar de Rama IV Road, waar ik begonnen was. Ik was erg moe van het "lopen" en had weer flink wat pijn dus besloot ik dat het weer genoeg was voor vandaag.  De kappers van de kappersschool knippen nog steeds gratis op het station



Alle foto's van vandaag :  Klik Hier

Groeten uit Bangkok










2 opmerkingen:

  1. Heb ik al een tijd niet gedaan met die bootjes over de Klong, hoogste tijd om dat weer eens te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk hoor en erg relaxed.Er komen steeds meer mogelijkheden om over de klongs te varen.Een ervan moet ik nog even uitzoeken.Dat komt er wellicht niet meer van want Zondag ga ik naar Pattaya.

      Verwijderen