Bangkok Hotels

zaterdag 23 januari 2016

Wat Samphran Dragon Tempel

Deze "draken" tempel staat al drie jaar op mijn "to do" lijst dus werd het hoog tijd om er eens heen te gaan. Met het openbaar vervoer, hetgeen mijn voorkeur heeft, was het niet mogelijk.

 Brigitte had er ook wel zin in en ik zou een wagen met chauffeur regelen. In eerste instantie had ik iemand gevonden maar die was vergeten dat hij vandaag al geboekt was en wilde mij ook nog eens wijsmaken dat ik hem had geschreven dat ik voor morgen wilde boeken.

Dat was gisteravond, dus kort dag en ik zag de trip al mislukken. Ik sprak er over met mijn Russische huisbaas en hij vroeg wat ik zou moeten betalen , en dat was 2500 baht all in. Hij wilde wel iemand bellen om te vragen of dat voor die prijs kon.


En zodoende werd alles alsnog geregeld en konden Brigitte en ik vanmorgen om 1000 uur naar deze tempel rijden , op zo'n 50 kilometer afstand van Bangkok. Prima chauffeur , prima wagen en geen haast.


In deze tempel zijn alleen maar nonnen , in witte gewaden. Ik mocht haar fotograferen want ik vraag dat bijna altijd . Dus poseerde ze voor me.


Er is ontzettend veel te zien in en rondom de pagoda met de draak , waar we echter niet in mochten. Jammer want van boven af heb je ook een mooi uitzicht. Volgens een van de nonnen mag het wel tijdens het Chinese nieuwjaar ,maar dan zijn we er niet meer.

Er staan op het terrein ontzettend veel beelden en andere kunstvoorwerpen , van brons , hout , steen enz , en dus mooie objecten om foto's van te maken. Het geheel is echter bij de grote toeristen hordes niet bekend en is ook niet opgenomen in programmas van tour operators. 

Dan komt er wellicht geld binnen om de vele vervallen  en beschadigde objecten op te knappen want dat is hard nodig. Het kan een geweldige attractie worden maar wellicht wil men dat niet grootschalig maken.

We keken er een uurtje rond :






De nonnen waren erg vriendelijk en er was er een die redelijk goed Engels sprak en ons de weg wees . Heel grappig was een enorme schildpad waar je in kon lopen. De ingang was een beweegbare klep die dicht kon. Er lagen ook nog drie wrakken van boten die op de ark van Noach leken , de betekenis van dit alles weten we niet en heb ik ook niet kunnen vinden via mijn goede vriend google.



We hadden geen spijt van het bezoek aan deze erg aparte tempel en hetgeen er omheen gebeurde .

Voor de liefhebbers is dit de lokatie :  Klik Hier

En hier staan alle foto's van vandaag :  Klik Hier

Met dank aan Ched , onze chauffeur , wiens nummer ik opgeslagen heb :



2 opmerkingen:

  1. Ik zal het gaan missen de mooie verhalen en foto,s, ga je nog wat leuks doen de komende dagen ?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De laatste dagen doe ik rustig aan want ik krijg steeds meer last van mijn linkerbeen ....

    BeantwoordenVerwijderen