Bangkok Hotels

dinsdag 5 januari 2016

Seacon Square - Paradise Park

Dat er in Bangkok veel shopping malls zijn weet iedereen wel , of je er geweest bent of niet.  De ene shoppingmall is nog groter dan de andere , en er worden er nog steeds meer bijgebouwd.

Ik ga er alleen kijken om een bakkie koffie te drinken en wat rond te lopen , verder ben ik geen shopper. Tijdens warme dagen zijn shoppingmalls natuurlijk heerlijk koel ...........

Of het nu in het zogenaamde zakencentrum van Bangkok is of in de buitenwijken , overal kom je ze tegen .

Ik wilde eens gaan kijken bij Seacon Square , en het vlakbij , op loopafstand gelegen Paradise Park



Het is niet makkelijk te bereiken maar via Google kwam ik er toch uit. Vanaf het Huamark trein station nam ik bus 207 , had ik maar 145 genomen , want 207 ging "kapot"...  Dat is niet de eerste keer dat ik in een bus in Bangkok zit die kapot gaat. Als je meemaakt hoe ze met de koppeling omgaan is het niet te verwonderen dat die bussen kapot gaan , en ze zijn vaak al zo vreselijk oud.

http://www.seaconsquare.com/index.php/

http://www.paradisepark.co.th/

Tussen deze twee shoppingmalls is de zogenaamde "treinmarkt" . Er rijden daar geen treinen maar die markt is een paar jaar geleden verplaatst van een spoor emplacement naar de huidige lokatie en heeft voor de duidelijkheid de naam behouden .

Ik liep er langs maar het was niet open, maar dat was ook niet mijn doel,maar ik weet nu voor een toekomstige dag hoe er te komen :





Er is ook nog een kleinere mall tussen Seacon Square en Paradis Park ,namelijk de haha55 mall


Terug ging ik met bus 145 naar The Mall Bangkapi , ook al zo'n groot winkelcentrum waar ik al een paar keer geweest ben. Op het dak is een zwemparadijs. Bij The Mall ging ik met de Klong boot weer naar het "centrum"  terug.

Een rustige dag dus , alhoewel het vervoer van A naar B  soms lang kan duren , Bangkok is enorm groot en er is veel verkeer.


Wat ik morgen ga doen weet ik nog niet , wellicht een van de vele parken bezoeken , want Bangkok heeft genoeg groen ondanks dat het een betonnen stad is.

Ik moet ook nog   de afgebroken trip naar Bang Pa In opnieuw gaan doen , daar ben ik vlak voor oud en nieuw halverwege mee gestopt ivm de vreselijke drukte in de trein .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten