Bangkok Hotels

zaterdag 9 januari 2016

Kinderdag in Thailand

Naast Moederdag en Vaderdag , respectievelijk op de verjaardag van de Koningin en de Koning, is er ook een kinderdag in Thailand , en wel op 9 Januari, vandaag dus.

Gisteren wilde ik voor de 2e keer een poging wagen om naar het zomerpaleis in Bang Pa In te gaan met de trein. De eerste keer was vlak voor oud en nieuw , en toen was het vreselijk druk in de trein,en ben ik op het vliegveld Don Muang uitgestapt. Gisteren dus een hernieuwde poging. De trein kwam maar langzaam op gang en bij Don Muang was er al een vertraging van 30 minuten. Die gaan van mijn tussenstop af en zodoende werd dat erg krap, dus ben ik wederom op het vliegveld uitgestapt. Er rijden niet zoveel treinen dus moet ik het allemaal precies uitkienen hoeveel tijd ik ter plekke heb. Er zijn veel werkzaamheden langs het spoor ivm de toekomstige moderne treinen.

Voorlopig heb ik deze trip op de reserve bank gezet ..........

Vandaag over 3 weken hoop ik weer in Nederland te zijn, de tijd gaat snel en ik verveel me totaal niet.

Afijn , vandaag is het dus kinderdag, wan dek zeggen ze hier , วันเด็ก.

Er is op deze dag zo ontzettend veel te doen voor de kinderen , ik wilde wel eens wat gaan bekijken , en koos voor de open dag bij de Koninklijke Cavalerie , de 2nd Cavalry King's Guard Division .

Makkelijk te bereiken via skytrain halte Sanam Pao , of op loopafstand van het Victory monument.

http://www.bkkkids.com/celebrate-childrens-day-2016/




Er stonden tanks , pantservoertuigen , helicopters , enz , en de kinderen genoten ervan. Als je eens op Kinderdag ( meestal de 2e Zaterdag in Januari )  in Thailand bent ,met of zonder kinderen, bezoek dan een of meer gelegenheden waar kinderdag gevierd wordt.



De kinderen mochten ook een ritje maken op de paarden van de Cavalerie, de ME of Thaise variant ervan was ook aanwezig. Politie of militairen met honden , speeltuin attracties, paintball , kortom , de kinderen werden prima vermaakt, en ik vond het ook leuk.



Alle foto's : Klik Hier

Morgen heb ik een grote keuze , er is veel te doen. Wat ik ga bezoeken, of een combinatie ervan weet ik nu nog niet.
  1. Mega Consumenten Beurs in de Impact Arena
  2. Silom Walking street markt 
  3. Concert in het Lumpini Park
  4. Light of Happiness lichtshow
  5. Vlooienmarkt bij het hoofdkantoor van de spoorwegen.
Dinsdag ga ik weer 2 dagen naar Pattaya , daarna op de 18e nog 3 nachten naar Chiangmai , en als ik daar vandaan terug kom is Brigitte ook weer in Bangkok.  Ik kom tijd te kort ..........

Groeten uit Bangkok

Rene

Mmmmm  lekker , Goudse stroopwafels van de Hollandse bakker in Bangkok........





Geen opmerkingen:

Een reactie posten