Bangkok Hotels

vrijdag 15 januari 2016

Bangkok Butterfly Garden

De afgelopen dagen was ik in Pattaya , ik ben weer terug in Bangkok en hoop nog het een en ander te zien voordat ik naar huis ga.

Ik zal echter wel rustiger aan moeten gaan doen want de laatste week heb ik enorm veel pijn aan mijn linkerbeen , alsof het nooit overgaat. Dat is erg balen maar ik sla me er wel doorheen. Als deze pijn een maand eerder terug was gekomen had ik zeer zeker mijn retourticket gewijzigd ,maar deze laatste 2 weken moet ik het zien door te komen en neem af en toe , geheel tegen mijn gewoonte in , een paracetamol.

Maar afijn geen geklaag meer , ik ging vandaag naar de Butterfly Garden , en die is in het Rotfai park, het "spoorweg" park. Met bus 74 tot aan het Victory monument en daar stapte ik over op bus 77 ,tot aan de skytrain halte Morchit en metro halte Chatuchak. Ik had uiteraard ook met de metro kunnen gaan maar vind het leven boven de grond toch wel aangenamer................

Het duurt met de bus alleen wat langer ,maar dat is totaal geen probleem voor me.

Vlakbij de vlindertuin is ook nog een spoorweghal met enkele oude locomotieven ,maar bij gebrek aan vrijwilligers is deze hal blijvend gesloten.  Jammer , de locomotieven staan er nog.



Met mijn eenvoudige samsung cameraatje ben ik nog steeds erg blij want zonder telelens heb ik al veel leuke plaatjes kunnen maken.





In het park zijn fietsen te huur en je kan er heerlijk fietsen , hetgeen ik 3 jaar geleden gedaan heb .

Alle foto's : Klik Hier

Ik wilde na het bekijken van de vlindertuin naar het Lumpini park , daar is de Thaise vakantiebeurs, gelijktijdig met de beurs in Utrecht..........
Maar , onderweg besloot ik om dat morgen te gaan bekijken . Ik zou anders te veel gaan forceren omdat ik al genoeg gelopen had.

In Pattaya kwam ik trouwens nog een gave oude cadillac tegen :




2 opmerkingen:

  1. Leuk weer Rene. Die vlinders zie ik ook wel eens bij ons huis in Phimai.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja Freek,ik probeer zoveel mogelijk afwisselende dingen te bekijken.Jaren geleden had ik daar niet zoveel belangstelling voor, maar nu ik ouder wordt wel.

    BeantwoordenVerwijderen