Bangkok Hotels

zondag 20 december 2015

Swan Boat Race


Vandaag had ik de keuze om een van drie attracties te bezoeken , of een combinatie ervan. De Swan boat race onder de Rama VIII brug , de Silom Walkingstreet markt ,of het gratis Zondag concert in het Lumpini park.  De swan boat race komt voorlopig niet terug ( wellicht volgend jaar ) en de twee andere attracties zijn bijna iedere Zondag tot in Februari van het volgend jaar.

Dus was de keus snel gemaakt en ging ik weer naar de Rama VIII brug.  Een andere route vergeleken met twee dagen geleden, ik ging met de metro naar Hualampong en stapte daar over op bus 49. Ik stapte uit onder de brug aan de Bangkok kant en hoefde dus alleen de brug over te lopen , met achter me een mooi uitzicht op het Bang Khunphrom Palace waar ook het hoofdkantoor van de BOT ( Bank of Thailand ) gevestigd is. Een gedeelte van het paleis is nu museum dus wil ik dat ook eens van binnen gaan bekijken.




Maar ik kwam dus voor de boot race . Een Internationaal gebeuren waar 9 Aziatische landen aan deelnamen en 1 Europees land , Engeland.


Het was een spektakel en ik genoot er van. Als je ook maar even vraagt of je een foto mag maken gaat men al gelijk in de houding staan. Ik vind dat geweldig en maakte er veelvuldig gebruik van om zo via de foto's een goede indruk te geven van hetgeen er allemaal gebeurde.






Alle foto's van de boot race staan :  KLIK HIER  , en echt klikken hoor want ik vind ze erg leuk en hoop dat anderen dat ook vinden . En zo niet .................

Ik bleef er ruim een uur , tot rond 1230. De finales zouden tussen 1500 en 1700 uur zijn en werden rechtstreeks op de tv uitgezonden.

Morgen ga ik twee nachten naar Pattaya en heb twee afspraken met Nederlandse goede kennissen van me . Dus ook daar zal ik me niet vervelen.

Straks ook nog naar NEC - Feyenoord kijken , want dat is hier gewoon op de tv , daarna Ajax ook nog maar dan wordt het te laat .

Groetjes uit Bangkok

Geen opmerkingen:

Een reactie posten