Bangkok Hotels

dinsdag 8 december 2015

Sanam Chandra Palace Nakhon Pathom

Als Thailand gangers de stad Nakhon Pathom horen of lezen denken ze aan de grote chedi die daar staat ,maar er is nog meer te zien hetgeen bij velen niet bekend is.

Ik ging met de trein van 0920 richting Huahin en stapte rond 1050 uit in Nakhon Pathom. De kosten waren , schrik niet, 14 baht , minder dan een halve euro. Ik had de route naar het park via Google maps bestudeert en liep er probleemloos naar toe. Probleemloos wat betreft de route , later kreeg ik weer pijn aan mijn linkerbeen. Maar ik hou vol ........

https://en.wikipedia.org/wiki/Sanam_Chandra_Palace

Tegen betaling van 50 baht entree mocht ik het park binnengaan , en voor zover ik het kon overzien was ik er alleen ........maar wel met enige security agenten .

In het paleis binnen mocht niet gefotografeerd worden hetgeen me nog nadrukkelijk verteld werd toen men zag dat ik een camera bij me had. De reden voor het verbod is onduidelijk, maar ik doe er verder niet moeilijk over, ik ben niet naar binnen gegaan om de niet te fotograferen objecten te mogen zien .........Als ze daar blij mee zijn hebben ze mijn zegen...

Dit vond ik zooooo mooi om op deze manier te fotograferen :



Net een sprookje toch.

In dit jaargetijde staan in Thailand op veel plaatsen de zonnebloemen in bloei , vooral in Saraburi , waar zelfs op Zondag vanuit Bangkok een toeristen trein heen gaat. Want de Thai is ook heel erg toerist in eigen land.Maar de vertrektijd van rond 0700 uur trekt me niet zo !!


Ik liep wat rond in het park en werd goed in de gaten gehouden door de security ,die zelfs op een fiets achter me aan reed ........Ach dan hebben ze ook wat te doen toch.

Hier nog een foto van de chedi , die je vanaf het station goed kan zien


Ik zag toch nog een student die iets aan het doen was bij de Ganesha, en hij wilde wel een foto van me maken . https://en.wikipedia.org/wiki/Ganesha


In Thailand zijn grote verzamelingen van oude spullen , en geen namaak. Ik zag ineens tussen veel bomen een hal met veel oude auto's , en zelfs van de C10 waarin vroeger de politie van Rotterdam reed , stonden er een paar , en ook prachtige VW busjes. Hoe komen ze er aan ?




Alle foto's : Klik Hier

Omdat de eerste trein terug pas na 1500 uur reed ,naar Bangkok Noi , aan de Thonburi kant van de rivier, nam ik een bus naar Bangkok . Voor 40 bahtjes ( iets meer dan een euro ) voor een rit van 50 kilometer richting het zuidelijk busstation van Bangkok waar de bussen naar Zuid Thailand vertrekken , en daar stapte ik over op een bus naar het Victory Monument .  Leuk om dat allemaal van te voren uit te zoeken want als je een Thai om inlichtingen vraagt kom je nergens .......en 99% spreekt geen Engels , en mijn Thais is te weinig. Maar ik kom er wel met hulp van Google Maps ....

Leuk was ook nog dat ik in de bus ongevraagd een foldertje kreeg met alle bussen en minibussen vanaf het Victory Monument. Ja de Engelse tekst was prima op de omslag,maar verder kwam er geen letter Engels aan te pas , dus heb ik er niet veel aan. Google Maps is mijn hulp .


Geen opmerkingen:

Een reactie posten