Bangkok Hotels

woensdag 9 december 2015

PhayaThai Palace

Toen ik er dit jaar begin Mei was stond het paleis in de steigers , zoals nu ook veel andere belangrijke gebouwen en tempels in Bangkok. Er schijnt genoeg geld te zijn om alles te restaureren.

In ieder geval is hier de restauratie klaar en ziet het paleis er weer prima uit.  Het ligt tussen een paar ziekenhuizen en is ook in gebruik als museum. Je kan er vrij rondlopen.






Alle foto's, inclusief die van afgelopen Mei staan : Klik Hier

Morgen ga ik een kijkje nemen in Snowtown.............een attractie met veel sneeuw , op de bovenste verdieping van Ekamai Gateway shopping mall.  Ze claimen de meeste sneeuw in Bangkok te hebben , uiteraard kunstmatig gemaakt, maar die claim heeft ook Dreamworld en ook Harbin Ice World.  Wellicht ga ik ook nog een keer bij Harbin kijken ,Dreamworld wordt wat moeilijker met het openbaar vervoer.

http://www.harbin-icewonderland.com/
http://snowtown.in.th/en/
http://www.dreamworld.co.th/en/

Je ziet , in een miljoenen stad is er genoeg te doen .Zo zijn er ook genoeg ijsbanen waar geschaatst kan worden , veelal in shopping malls.

En overmorgen is Bike For Dad , een fietstocht door de stad , en voorop rijdt de Kroonprins. Veel straten zijn dan afgezet en het verkeer zal een chaos worden, mede omdat de fietstocht om 1500 uur begint , en halverwege de 29 kilometer tellende rit de "spits" in Bangkok begint .

Al dagen is men bezig om de route schoon te maken , zo gaat dat hier. In straten zoals Ratchaprarop waar je  op het trottoir niet normaal kunt lopen door de ambulante handel die er staat, is het nu erg rustig en overzichtelijk. Of het veiligheids maatregelen zijn of omdat de Kroonprins langs komt fietsen is me onduidelijk.Maar dat het een happening wordt is zeker, ik zal proberen een plaatsje te vinden waar ik wat foto's kan maken ,hopelijk ook van de Prins , meerijden doe ik niet .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten