Bangkok Hotels

vrijdag 18 december 2015

Bangkokian Museum

Gisteren schreef ik dat ik vandaag wellicht naar de nieuwe starwars film zou gaan kijken. Nou die film draait nog wel even................het was vandaag net als gisteren geweldig weer met een lekker briesje en dan moet je buiten genieten en komt de film wel een andere keer.

In soi 43 van de Charoen Krung Road , dat is ongeveer tegenover het Grand Postal : http://grandpostal.com/  is een klein museum. Het zijn 2 authentieke Thaise huizen met prachtige teakhouten vloeren ,waar bezoekers van harte welkom zijn.  Dus ging ik daar maar een kijkje nemen.

De entree is gratis , men wil wel graag dat je het gastenboek tekent.

In de huizen staan de originele meubelen en huishoudelijke artikelen zoals met die gebruikte in de jaren 50 ( denk ik ) .  Gewoon leuk om te zien alhoewel ik geen fanatiek museum bezoeker ben.





Alle foto's van het Bangkokian museum : Klik Hier

Teruglopend kocht ik op het postkantoor gelijk wat mooie postzegels voor mijn benedenbuurman in Dordrecht , hetgeen ik hem ( onder voorbehoud ) beloofd had.  De Thaise postzegels zijn vaak mooie plaatjes en vaak op mooie vellen gedrukt. De waarde ervan zal nooit veel worden maar ze zijn prachtig, ook met toeristische afbeeldingen  :



Morgen en overmorgen worden er bij de Rama VIII brug "swan boat races" gehouden .Ik was gisteren bij die brug en vroeg me af waar de tribunes voor zijn die men aan het opzetten was. Nu weet ik dat dus en heb het plan om Zondag te gaan kijken .  De Zondag markt op Silom en het Zondag concert in het Lumpini park komen nog wel..........het lijkt er op of het moeilijk gaat worden om keuzes te maken ....




Geen opmerkingen:

Een reactie posten