Bangkok Hotels

donderdag 24 december 2015

Bangkok Night Bazaar

Afgelopen Maandag en Dinsdag was ik in Pattaya . Ik ging met de metro naar de Petchaburi Road hier in Bangkok en stapte daar over op de bus naar het vliegveld, en daar nam ik de bus naar Pattaya.

Ik heb een aantal goede Hollandse kennissen gesproken , een paar uurtjes naar het strand geweest , een biertje gedronken bij Mama , een vrouw in wiens bar ik al jaren kom , en lekker Thais gegeten . Zo kwam ik die twee dagen door , en gisteren ging ik weer op dezelfde wijze van Pattaya terug naar Bangkok.

Er rijdt ook nog een bus van Bangkok naar Pattaya v.v vanaf Ekamai naar Pattaya Noord ,maar die bus rijdt er veel langer over omdat het soms een uur duurt voordat die bus Bangkok uit is vanwege het drukke verkeer. Ik heb de tijd maar geef tegenwoordig toch de voorkeur aan de Airport bus.

Gisteren was de soft opening van de nieuwe Bangkok Night Bazar , een enorm complex zoals ik al eerder schreef. Ook het bijbehorende hotel , het Bazaar hotel is enorm groot : Klik Hier

Wat de soft opening precies inhield weet ik niet ,maar toen ik er vandaag ging kijken  was er niets open , in sommige winkels was men wel aan het inruimen maar verder was er niets te doen. Later las ik dat de echte opening waarschijnlijk in Februari is.  Dan ben ik al weer naar huis.Maar ik heb wel een kamer voor een paar nachten in het nieuwe hotel geboekt voor volgend jaar , dan is dat alvast gebeurd en heb ik iets om naar toe te leven en dan kan ik vanuit het hotel dit enorme complex op mijn gemak bekijken.

Er zijn wel prachtige decoraties rondom het complex , en voor het hotel , wat ook nog niet open is , stonden een paar enorm dure auto's , waaronder een Lamborghini.

Een paar replica's van dinosaurussen werden beklommen door Kerstmannen ..............





De Bangkok Night Bazar is heel eenvoudig te bereiken met de metro , halte Ladphrao , uitgang 1 , of halte Ratchadaphisek, halte 2 .  Het enorme winkelcentrum ligt precies tussen deze twee metro haltes en geeft dus aan hoe groot het is.

http://www.bangkoknightbazaar.com/    Hotel : Klik Hier


Ik was al weer snel terug op mijn kamer omdat mijn lijf niet wilde , dus toch maar wat rust genomen .

Morgen wil ik kijken of ik op het terrein van het Bang Khunphrom Paleis kan komen. Ik lees verschillende berichten over de toegankelijkheid.  Ik lees dat er telefonisch gereserveerd kan worden voor groepen , en in een ander bericht staat daar niets over .  Legitimatie is verplicht alsmede "normale" kleding.  Ik ga het gewoon proberen .  Ik zie wel wat het gaat worden , ik heb een doel ...........



http://bangkokforvisitors.com/districts/khaosan/bang-khun-phrom-palace.php

https://www.renown-travel.com/palaces/bang-khun-phrom.html


Geen opmerkingen:

Een reactie posten