Bangkok Hotels

zaterdag 28 november 2015

Terug in Bangkok

De afgelopen dagen was ik in Chiangmai om Loy Krathong mee te maken. Ik maakte met Kees ook een paar tripjes , en wellicht ga ik half Januari nog een paar dagen terug naar Chiangmai , samen met Cor , een goede vriend van me.

Gisteren vloog ik terug naar Bangkok en ik was rond 1600 uur weer "thuis".

Vandaag zag ik dat de Kerst sfeer in Bangkok gaat beginnen, dus zullen er de komende dagen vooral bij de winkelcentra grote kerstbomen verschijnen . Deze staat bij Central World :

Ik vind het ook altijd leuk om even naar het schaatsen te kijken in Central World :

Ook hier hangt dus een echte Kerst sfeer.
Ik was onderweg naar het zaalvoetbal stadion naast het MBK shopping center , omdat daar de finale WK futsal voor doven gespeeld zou worden . Helaas is Nederland "maar" 4e geworden , maar Thailand speelt de finale , tegen Iran.

Een leuke tentoonstelling van Aziatische dinosaurussen , dus maar een paar plaatjes gemaakt :


Nog meer dino's : Klik Hier

Bij het zaalvoetbal stadion aangekomen merkte ik dat het wel eens erg druk zou kunnen worden , en ja hoor toen de wedstrijd begon zat het goed vol en er heerste een goede sfeer .



De wedstrijd begon spannend en Thailand kon het tot een 2-3 achterstand redelijk bijhouden ,maar Iran won uiteindelijk met 3-8 . De coach van Iran werd voor de rust het veld uitgestuurd maar wilde niet en dreigde zijn team terug te trekken .Na veel tumult vertrok hij uiteindelijk alleen en bleven de spelers op het veld. Hij ging op de tribune boven de spelersbank verder met aanwijzingen te geven en toen werd de politie erbij gehaald !!  Nog wat sfeerfoto's :Klik Hier

Na afloop was het niet makkelijk om vervoer naar "huis" te krijgen , veel bussen reden om onduidelijke redenen een omleidings route , en de skytrain kampte met een grote storing op de Silom lijn , zodat ik maar weer naar beneden gegaan ben.


Ik ben naar een volgend kruispunt gelopen en uiteindelijk kwam er een bus die ik wilde hebben .

Morgen is het jaarlijkse apen buffet in Lopburi , zo'n 2 1/2 tot 3 uur rijden met de trein vanaf Bangkok. Ik ga er heen , en hoop weer leuke foto's te kunnen maken.
Deze foto is van 2013 toen ik er ook was .




2 opmerkingen:

  1. Hallo Rene wat was het weer heerlijk om even lekker bij te lezen en wat een heerlijke tijd zo van alles doen en zien top
    En wat lees ik een vriend maar die is er nu toch ook al of blijf hij ook lekker drie maanden genieten jullie maar lekker daar en kijk al uit naar het volgende verslag xxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Cor is nu in Pattaya , gaat volgende week naar huis en komt in Januari weer terug , net als voorgaande jaren, behalve in 2014 , toen ging de Januari vakantie niet door ivm ziekte.

    BeantwoordenVerwijderen