Bangkok Hotels

zondag 4 oktober 2015

Overwinteren in Bangkok




Dit jaar hoop ik voor de derde keer te gaan overwinteren in Thailand , wederom in Bangkok.

De eerste keer was in 2012 en de tweede keer in 2013. De tweede keer ben ik echter een paar weken eerder terug naar huis gegaan . De reden daarvoor waren privé omstandigheden en ook de politieke situatie in Thailand , met name in Bangkok.


In 2014 ben ik wel op vakantie geweest maar dat was korter dus noem ik dat geen overwintering.
Dit jaar moet dus de derde keer worden.


Waarom Bangkok ?  Ik hou van grote steden en Bangkok is daar natuurlijk een prachtig voorbeeld van. De infra is de laatste 15 jaar enorm verbeterd met oa de komst van de skytrain , de metro , en de airport raillink.


Er is in Bangkok zo ontzettend veel te doen en te zien. Ik heb ieder jaar een "to do" lijst bij me .
Ik rij geen auto en geen brommer , en met het openbaar vervoer in Bangkok en omgeving kom ik overal waar ik heen wil gaan . In andere plaatsen waar geen goede busverbindingen zijn ben je aangewezen op taxis en busjes en  Songtaews enz.


Tijdens mijn twee vorige overwinteringen schreef ik mijn "avonturen" hier


Uiteraard ga ik ook een paar uitstapjes maken buiten Bangkok zoals het vieren van Loy Krathong in Chiangmai. Ik wil ook een paar dagen naar Isan en denk aan Nakhon Phanom.


Het wel of niet doorgaan van mijn overwintering is afhankelijk van mijn mobiliteit. Op dit moment heb ik wat problemen aan mijn beide benen en voeten.


Ik hoop dat ik vóór November weer de oude ben zodat ik kan gaan genieten van Thailand en met name van Bangkok .


Geen opmerkingen:

Een reactie posten