Bangkok Hotels

maandag 14 november 2016

Chiangmai


Dit jaar geen overwintering , dit ivm mijn gezondheid. Ik doe het een maandje rustig aan en ben een week in Chiangmai, een week in Bangkok, en twee weken in Pattaya.
Als dat allemaal goed gaat doe ik het vanaf begin Januari nog een maandje over !!

Afgelopen Vrijdag de 11e November vloog ik met de KLM naar Bangkok. Voorheen vloog ik altijd met China Airlines maar die gaan helaas hun route verleggen zodat het niet aantrekkelijk meer is om naar Bangkok te vliegen vanaf Amsterdam.
De vlucht met de KLM was prima en de bemanning was super vriendelijk ( niet gemaakt ), het eten was geweldig, en tussendoor was ook regelmatig tijd voor een drankje en een praatje.

Zaterdagochtend kwamen we om 1000 uur aan in Bangkok, na een vlucht van 10 uur en 15 minuten. Het vliegtuig was een Boeing 777.
Ik bleef één dag in de buurt van het vliegveld, en vloog Zondagmorgen met Thai Airways naar Chiangmai.
Ik verblijf een week in het ChiangMai Plaza hotel.

De eerste avond werd ik gelijk uitgenodigd voor een etentje in het River market restaurant :

River Market Restaurant

Ik at Sai Oua, dat zijn Chiangmai worstjes , en Khao Soi, en als toetje at ik mango met kleefrijst.

Khao Soi




Vandaag, Maandag 14 November ging ik naar de Wualai Road. Hier is oa de bekende Zaterdag walking street markt. Ook zijn hier erg veel zilversmeden en de bijbehorende winkels. Ook is er een tempel van zilver, de Wat Sri Suphan.

Ik liep al fotograferend van het begin van de straat naar soi 2, daar was de tempel, vlakbij het Nederlandse guesthouse Villa Oranje.



Ik had veel last van de hitte en veel pijn aan beide knieen , maar ik heb zoals altijd doorgezet en heb nog wat rondgekeken bij de tempel, en toen met een busje naar een winkelcentrum om koffie te drinken en toen weer naar mijn hotelkamer om te rusten en alle social media van mijn nieuwtjes te voorzien .

Of er vanavond een optocht is in de stad vanwege het Loy Krathong feest is me nog niet duidelijk. De maand rouw ivm het overlijden van de Koning is voorbij,maar veel festiviteiten waren al afgelast en later weer aangemeld, dus veel onduidelijkheden.
Ik  merk het wel, het foto toestel is paraat.  Loy Krathong




Morgen wil ik een "cruise" over de rivier de Ping maken , de boot vertrekt hier vlak bij het hotel dus dat moet gaan lukken. Foto's volgen uiteraard.

Groeten uit Chiangmai


Voor alle foto's van vandaag : Klik Hier





4 opmerkingen: